tisdag 11 december 2007

PYSSELTANT nu igen!


...Va på lucia i kväll för Emmas klass. Först Lucia, sen fika, sen pyssel. Jag var måttligt intresserad kan jag lova. Dekopage och nåt pärlhjärta till granen typ, skulle tillverkas. Bra idé dock. Blev många roliga diskussioner kring bordet, det må jag säga. Många skratt. Men vem var det som fick visa andra hur de skulle göra och vem var det som fick kommentarerna:

- Men gud va pysslig du är.
- Oj sånt här har du gjort förr!
- Här har vi någon med sinne för pyssel....bla bla bla.....

Normalt sett borde jag kanske se det som en komplimang, men tro mig. Jag vill va bra på annat än att pyssla! Bra på och vara mamma till exempel!

Bonus dock att ingen sa att jag var nån dagistant dock eftersom det verkar vara synonym till pyssel!

Jag TYCKER INTE om pyssel.......men vad ska man göra när man måste.....Pyssel ska va frivilligt (då kan det under vissa omständigheter betraktas som kul.......ja ibland.....)

Kom på att jag tycker nog att det är ganska kul med pärlor ibland.......

Inga kommentarer: