måndag 10 december 2007

Hur kan det vara möjligt....

...En liten koll hos farbror doktorn gjordes i dag på fyraåringen av helt andra anledningar än vad man kan tro för när innan vi kom därifrån hade vi fått en remiss till specilist för öra/näsa/hals samt penicillin mot streptococker. Matilda är mer vild än tam så hur kan detta vara möjligt? Tre dagar hemma. Känns perfekt nu......NOT! Både jag och min lärarsambo har utvecklingssamtal hela veckan, åtminstone nästan. Dessutom har vi luciatåg att passa. Typ ett varje dag....Vad ska man säga, ska man skratta eller gråta. Jag skrattar, misstänker dock att kollegorna gråter. Kanske inte så mycket av saknaden av mig, utan mer för att behöva ta in ytterligare nån främmande vikarie in i vår vilda, oförutsägbara barnverksamhet.....Stackare.....Tänker på er i morgon....Men på onsdag är det i alla fall min tur att jobba, så det så....Då får Mr Lärare vara hemma och ha stort tålamod!

Inga kommentarer: