torsdag 13 december 2007

En såndär dag.....

Ni vet när dagen inte blir som den skulle varit. Vaknade upp med tonvis av tålamod. Jag lovar och svär att i dag kunde barnen ha gjort nästan vad som helst utan att jag ens skulle blivit bara lite stressad...nej nej....i dag var jag tålamodets drottning.......men vänta nu ska ni få höra. På loppet av någon minut, rann tålamodet ut i sanden. Borta med vinden skulle man kanske kunna kalla det. Hade planerat underbara lediga dagar nu mellan helgerna, s a m m a n h ä n g a n d e ledighet s å a t t s ä g a........Vips! fick vi dock besked att vi kanske inte skulle kunna få vår ledighet på det sätt vi hoppats på.....och VIPS, så var mitt tålamod slut, dagen förstörd och önskan av att bara få köra in i en bergvägg (nu överdriver jag lite grann.....bara lite) blev starkare än glöggen vi fick i present av föräldrarna i går kväll, Vips!!!!

ÄR TÅLAMoDET så sårbart....är det de önskade semestern som håller skenet uppe, eller vad. I dag chockerar jag mig själv, inte minst......Vem är jag egentligen.....Borde prata med Doktor Rut.........Hon är värsta proffset på kriser...Vips!!!

Inga kommentarer: