måndag 10 december 2007

Knep, någon?

...Ok...Nu har jag försökt tre gånger att lura i Matilda hennes nya "goda" (försöker inbilla henne detta) medicin. Kåvepenin, eller va de nu heter. Flytande rekommenderade läkaren. Jag var övertygad om det motsatta (av nån konstig anledning). Så efter tre försök har hon kanske möjligen fått i sig en tablett. Kommer bli en lång kur detta. Får begära dubbeldos kanske.

Försök 1 . Klämde ner två tabletter i kolan i twixen. Ja jag tänkte aldrig på att hon kommer tugga sönder tabletten och därmed upptäcka den vidriga smaken....nej det glömde jag bort....Så Resultat: Nerspydd bil (gav henne den första tabletten i bilen utanför affären på väg hem, bråttom bråttom..), nästan i alla fall. En kasse med kläder fick hjälpa till som spyhink........uuuhhh.....


Försök 2. Berättade pedagogiskt att det allra lättaste är att lägga tabetten på tungan och skölja ner den med vatten. Verkade gå hur bra som helst. Tills jag märkte att hon inte svalde utan lät den ligga kvar på tungan. Per automatik åkte tabletten ut igen och hon fick panik av den äckliga smaken.

Försök 3 och kanske det mest vettiga sättet, som jag naturligtvis borde tänkt på på en gång.
Krossade tabletten och blandade den med fil och sylt (har köpt söt yoghurt tills nästa gång dock), hon fick nästan ner allting innan hon kväljdes av smaken.


Lyckat värre detta.....Nästa äventyr börjar om ett par timmar igen.....Hjälp mig någon!!!!

Inga kommentarer: